מיזמים דיגיטלים

עבור אוטיסטים רבים המחשב הוא הרבה יותר מ"הרחבה של האני שלהם", הוא החבר היחידי ואמצעי התקשורת עם העולם הסובב אותם. כלים רבים בשוק פותחו עבור הציבור הכללי ואינם בהכרח מותאמים לאנשים עם רגישות סנסורית ומאפייני אוטיזם להם השלכות על התמצאות, תקשורת והתארגנות. במסגרת חטיבת הדיגיטל של המשרד לעיייני אוטיסטים יקודמו שלל מיזמים במטרה לפתור בעיות אמיתיות ולענות על צרכים של החברה האוטיסטית, הורים ומטפלים.

כמו ETSY אבל רק בשביל אוטיסטים

אטסי הוא מאתרי הסחר האלקטרוני הגדולים בעולם וייחודו בחשיפה של אמנים ויצרני עבודות יד אשר יכולים להציע מיליוני פריטים למכירה ולהציע שירותיהם בשוק המקומי והעולמי. אוטיסטים רבים, מוכשרים ככל שיהיו, מתקשים לפרוץ את גבולות הרצף, ליצור רשת קשרים ולנהל את הדרוש כדי להיות עסק עצמאי. אנו מציעים להקים פלטפורמת סחר גלובלית לאנשים על הרצף התקשורתי, עם אפשרות הרחבה לכלל האוכלוסייה עם מוגבלות, שתאפשר באמצעות מגוון אמצעי ביטוי נגישים וחלופיים הקמת קהילות לפי תחומי עיסוק (בסגנון LinkedIn), להציג עבודות, למכור ולקבל הצעות וכל זאת בצורה שתאפשר מעקב כלכלי אחר הוצאות והכנסות בצורה קלה המותאמת לדרישות המיסוי.

כמו Slack אבל רק בשביל אוטיסטים

סלאק היא תשתית עסקית מהנפוצות בעולם להעברת שיחות מרובות משתמשים מבוססות טקסט באינטרנט, באמצעות ערוצי שיחה פרטיים, פומביים וצוותים. סלאק חולקת מאפיינים רבים עם פרוטוקול IRC הוותיק. חוזקה של סלאק באינטגרציה עם מאות שירותי רשת אחרים המרחיבים את היכולות הבסיסיות, דוגמת גוגל דרייב, מיקרוסופט 365 ועוד, בעיקר לניהול משימות ופרודוקטיביות ארגונית.

בדומה לרשת WhatsApp, היא לא הותאמה כלל לאנשים עם מוגבלות ו/או רגישות סנסורית המאפיינת אנשים עם אוטיזם. אלו מתקשים למצוא אוטיסטים אחרים ולדבר איתם בהתאם לתחומי עניין ומאפיינים אחרים, בכל מקום ובעולם. כך אוטיסטים רבים מוצאים עצמם בודדים ולא מרצון, בוודאי אלו המתקשים וורבלית.

אנו מציעים הקמתה של תשתית שיחות חדשנית אשר תעודד אנשים על הספקטרום לרקום קשרים בקצב ובצורה שנוחה להם, לרבות מנגנוני בקרה וויסות רגשי וחושי. בשונה מכלים אחרים, תהיה אפשרות לארגן את הידע ואת הדיונים בצורה שלא תכביד קוגניטיבית, להצביע, למדוד מידת מעורבות והגנה מרבית על פרטיות ומפני ניצול.


כמו Stack Overflow אבל רק בנושא אוטיזם

כיום הורים ואוטיסטים עושים שימוש נרחב בקבוצות פייסבוק לשם החלפת ידע, אך ידע זה אינו נשמר, אינו מקוטלג, פייסבוק אינו מפנה את השאלות לאלו שבסבירות ידעו לענות עליהן, ותפיסת הדיון אינה הולמת שימוש במתכונת שאלות ותשובות. הצורך ביצירת מאגר עולמי בנושא אוטיזם הוא לאין ערוך קיים, אך אין מענה.

מוצע פיתוח של פתרון בנוסח Stack Overflow. מדובר באתר שאלות ותשובות מבוסס קהילה, אולי החשוב בעולם למפתחים בכל נושא ושפת פיתוח. משתתפי הדיון יכולים לדרג את התשובות וכך לקבוע מי הכי נכונה וככל שמידת המעורבות של כל חבר גדולה יותר, כך הוא זוכה ליותר נקודות מוניטין, שעבורן נפתחות בפניו יותר אפשרויות השתתפות והתערבות וצבירה של אותות הצטיינות. הקהילה עצמה היא דמוקרטית ונערכות הצבעות על מי מורשה לבצע מודרציה. המערכת יודעת למנוע כפילויות בשאלות תוך שהיא מזהה תוכן וממליצה על שאלות דומות טרם יצירה של חדשה.

כמו Monday אבל רק עבור אוטיסטים

אוטיסטים רבים מתקשים בניהול משימות וארגון לוחות זמנים, בוודאי כאשר מדובר בסביבה מרובת לחצים ומסיחים. במסגרות הכשרה המשלבות תעסוקה, בשילוב מנטורינג או יחידני, יקל מאוד על כל המעורבים באם תהיה אפשרות לעקוב אחר התקדמות ושיפור תפקודי של האוטיסט בצירים חברתי, פרויקטלית – תעסוקתית והכשרה. נעבור כל אחד מהצירים יתכנו צירים מסתעפים וניתן כמובן להוסיף צירים נוספים. המערכת מספקת תובנות כיצד ניתן להשתפר בהתאם לדומים וכן משובים במטרה לקדם כל משתתף בנפרד.

אחד מן הכלים הנפוצים ביותר בעולם לניהול משימות ארגוני הוא Monday, אשר הודות לקלות השימוש במנשק המשתמש מבוסס הצבעים, ניתן לשפר את היעילות והתפוקה הארגונית. התוכנה מאפשרת בקלות להגדיר טבלאות דינמיות למעקב אחר משימות וציוות אנשים לפי צוותים, פרויקטים ויחידות ארגוניות. ניתן לבצע אינטגרציה עם מגוון רחב של שירותי ווב דוגמת Gmail או Zoom. נקודת החוזק של הכלי הוא ביכולת המבט הברורה על היקף הביצוע. כלי זה אינו תומך בצורה מובנת במה שנדרש עבור המפרט שהוצע, אף יש בו כדי לשמש השראה.